Mijn jaar in de U.S.A

NYC en aankomst gastgezin

Hee allemaal,

Ik ben vandaag aangekomen bij mijn gastgezin! Ik heb eerst twee hele leuke dagen in New York gehad, dus daar zal ik jullie eerst wat over vertellen!

Op 20 augustus moest ik om 6.00 's ochtends op Schiphol zijn. Daar ontmoette ik de andere Nederlanders die ook gingen. We hadden tot ongeveer 7.00 uur om onze tassen in te checken en om afscheid te nemen van familie. Het afscheid nemen was moeilijk, maar het is gelukkig maar voor 10 maanden, dus dat maakte het minder erg! Na het afscheid nemen moesten we nog een paar uur wachten totdat we in het vliegtuig konden. De vluht was 8 en een half uur. Toen we eenmaal in Newark (dat is in New Yersey, de staat naast new York) aankwamen, gingen we naar het hotel. Aangezien we allemaal heel erg moe waren, van de jetlag en van de lange vlucht, hebben we even op de hotelkamer gelegen, en daarna hebben we nog even gezwommen in het zwembad. Daarna gingen we wat eten in het hotel en allemaal vroeg naar bed, omdat we de volgende ochtend vroeg eruit moesten! De volgende ochtend om ongeveer 8 uur vertrok de bus naar New York, We gingen eerst naar Central Park. We hebben daar een rondje door het park gemaakt en de tourguide gaf ons wat informatie. Het park was heel mooi, en leuk om gezien te hebben. Na Central Park stapten we weer op de bus en gingen we naar de Apple store en naar Fao Schwartz (een grote speelgoed/snoep winkel). Een halfuurtje later vertrokken we naar MACY's, een groot warenhuis, om te lunchen en we hadden daar wat vrije tijd. Na de lunch reden we door naar Canal street, waar we vrije tijd hadden om te shoppen! Een uurtje later zaten we weer in de bus, opweg naar de Brooklyn bridge. We zijn daar overheen gelopen en het was heel erg mooi! We sloten de dag af met avandeten in het Hardrock café en daarna twee uur vrije tijd in Times Square!

De tweede dag waren we ook weer ongeveer om 8 uur in de bus, opweg naar de 9/11 memorial. Het was heel mooi om dat te zien. Daarna zijn we naar South Street Seaport gereden, waar we op een boot stapten. De boot ging langs Staten Island en het vrijheidsbeeld. Na de boottocht zijn we teruggereden naar het World Financial Centre, waar we gingen luncen. Na de lunch zijn we naar de Subwaystation (Metro) gegaan en hebben de subway naar Coney Island genomen. Daar hadden we weer twee uur vrije tijd. Je kon daar in een van de achtbanen of op het strand zitten en nog wat andere dingen. We gingen daarna met de bus weer terug naar Brooklyn en hebben daar pizza gegeten. Als laatste zijn we naar Top of The Rock gegaan. Het is een heel hooggebouw bij Rockefeller Centre. Vanaf de top van het gebouw heb je een geweldig uitzicht over heel NYC. Het was vooral mooi toen het wat donkerder werd en alle lampjes aan gingen. Aan het einde van de dag gingen we weer terug naar het hotel en gingen we slapen, want we moesten er weer vroeg uit de volgende dag!

De volgende dag (vandaag dus) was het dan eindelijk zover: ik stapte op het vliegtuig naar Seattle, opweg naar mijn gastgezin. Ik kon gelukkig samen met een ander meisje vliegen. Toen ik op het vliegveld op mijn bagage aan het wachten was, hoorde ik ineens iemand mijn naam roepen achter me. Toen ik me omdraaide zag ik dat het Ken, Carol en Cami waren, mijn gastgezin! Ze hadden een heel leuk bord/poster gemaakt waar 'welkom thuis Nina' opstond. Het was meteen super gezellig met ze, en op de weg naar hun huis hebben ze me een beetje de omgeving laten zien. Ook zijn we op de weg naar huis naar een heel leuk Bagel restaurant gegaan, om te lunchen. Ze zeggen dat het een van de beste bagel restaurantjes is van Seattle en omgeving

Smile
Toen ik aankwam bij het huis, hebben ze me een beetje rondgeleid en heb ik mijn spullen uitgepakt. Het huis is super mooi en ze hebben een hele grote en mooie tuin. Ze hadden ook mijn kamer versierd en er een keyboard en een gitaar ingezet! Toen ik alles had uitgepakt, hebben Carol (gastmoeder) en Cami (gastzus) me naar een heel schattig lavendel boerderijtje gebracht. Cami had me al verteld dat ze daar het lekkerste ijs ooit hadden, dus hebben ze me getrakteerd op een lavendel-kokos-chocolade ijsje. Het klinkt misschien heel vies, aar het was zo lekker! Het lavendel boerderijtje is heel mooi, en het rook er ook heel erg lekker! Toen we weer terug waren, zijn we naar Target gegaan, een winkel waar ze echt álles hebben wat je maar kan bedenken. We hebben daar wat schoolspullen gekocht en ze hebben typish Amerikaans snoep voor me gekocht. Ik ga over een paar uur slapen, want het is hier nu 9 uur 's avonds. Morgen gaan we hiken in de bergen en daarna picknicken en naar de rivier!

Liefs,

Nina

Reacties

Reacties

Suus

Aaaah ziek leuk allemaal nientje ! Ook dat ze n gitaar en piano in je kamer hebben gezet, hoe lief ! En mooi dat t allemaal klikt enzo (niet awkward is hahah). Heel veel plezier morgen :))))

Anja Awater

Leuk bericht van jou Nina! Fijn dat het zo goed klikt met je gastouders. Je hebt al aardig wat meegemaakt en gezien.Heel veel plezier daar de komende tijd. Ik ben nu bij Krijn en Guusje. Wij passen op omdat Lineke en Koen een bruiloft hadden gisteren. Vanmiddag komen ze weer thuis. Doei....????

Jan van Veen

Zo fijn om je via Skype gesproken te hebben en je avonturen hier nog eens terug te lezen! Wat een heerlijk avontuur is dit. En dan is de tuin bij je gastgezin ook nog eens 20x groter dan bij ons thuis! ;-)

Frouke

Heerlijk om je gezien en gesproken te hebben Nina, en te weten dat je het goed hebt. Wat een mooie vooruitzichten allemaal. Deze week ook voor het eerst naar school; spannend! We leven met je mee! Xx

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active