Mijn jaar in de U.S.A

Eerst schooldag

Hee allemaal,

gister (dinsdag) had ik mijn eerste schooldag. Mijn school begint elke dag om 7.30, dus ik moet er vroeg uit!

Gister begon de dag met een soort speech in de gymzaal. Alle leerlingen behalve de freshmen zaten in de gymzaal, op tribunes. De directeur gaf een speech, de band speelde een aantal liedjes en de vertegenwoordigers van elke jaarlaag werden voorgesteld. Daarna begon de eerste les. Ik heb 6 vakken per dag, en de vakken zijn elke dag hetzelfde, in de dezelfde volgorde. Als eerste heb ik Forensic science, daarna algebra, world history, photography, psychology en als laatste engels.

De lessen duurden maar 25 minuten steeds, omdat het de eerste dag was. We hebben niet echt veel gedaan. Je moest jezelf steeds introduceren en de leraren vertelden wat over zichzelf en over het vak dat ze geven. Ik heb voor elk vak een andere klas.

Het schoolgebouw is heel erg groot en ik ben gister een paar keer verdwaald (ik voel me net een brugklasser haha). De school is onderverdeeld in verschillende 'vleugels' . Je hebt A B C D E F vleugel, en dan ook nog eens 2 verdiepingen.

Nadat alle 6 lessen klaar waren, gingen we weer naar de gymzaal (ditkeer alle jaarlagen, dat zijn dus intotaal 1900 leerlingen). Weer was er een speech, en daarna werd het Amerikaanse volkslied gezongen. Na het volklied traden de cheerleaders op en speelde de band nog een aantal liedjes. Aan het einde vertelde ze over de verschillende cheers/yells van Redmond high. Als er bijvoorbeeld een Football game is tegen een andere school, dan roep je zo'n yell. Redmond high school is zo anders dan mn school in Nederland. Hier zijn ze heel erg gericht op de schoolspirit.

Vandaag (woensdag) was mn tweede dag. Het was weer een korte dan omdat het woensdag is. Op woensdag ben je anderhalf uur eerder klaar dan op normale dagen. Normale dagen duren altijd van 7.30 tot 2.00 en woensdag dus van 7.30 tot 12.30

Ik heb vandaag al meteen 2 huiswerk opdrachten en twee toetsen opgekregen, dus daar ga ik nu aan werken!

Liefs,

Nina

Reacties

Reacties

Frans Awater

Geweldig goed, Nina, dat je naast alle nieuwe indrukken met alles wat daarbij komt nog de 'spirit' hebt om ons op de hoogte te houden.
Je hebt mooie vakken gekozen en het vinden van de leslokalen zal nu geen punt meer zijn-:) Zet hem op en veel plezier daar.

Jan van Veen

Fijn om alvast te lezen Nina. Je weet dat we hier erg druk waren, maar gelukkig kunnen we heel snel Skypen. Ben benieuwd naar de yells! En natuurlijk hebben we hier meegeleefd met je eerste dagen. Steeds gedacht: nu is ze op school, nu is ze klaar..

Anja van Veen

Ik had je al eerder berichten gestuurd maar ik denk dat ze niet zijn aangekomen. De berichten van Frans wel. Hij kijkt nu even mee of het nu wel goed gaat????
Wat een mooi verhaal weer en wat is het anders bij jou dan in Nederland. Alles is groter en je doet veel meer met groepen. Echt Amerikaans???????? Zo te horen heb je het erg naar de zin???? veel plezier daar en succes met je toetsen!

Anja van Veen

Ik zag dat het programma allemaal vraagtekens zet waar ik een emoticon gezet had! Misschien had je het wel begrepen maar het staat zo raar!!!

opa

Lieve Nina, hartstikke leuk om dit allemaal op mijn eigen computer te lezen. Wijze raad van je opa: blijf goed bij de les en hou je oren en ogen open! Zijn er eigenlijk nog andere uitwisselingsstudenten op die enorme school? We zullen gauw eens skypen! Dikke knuffel, Opa

Elly schaart

Hallo lieve Nina

Wat leuk om je zo te volgen, ik vind het nog steeds erg stoer van je dat je daar in je eentje naartoe bent gegaan.
Blijf vooral schrijven, dan blijf ik je volgen. Veel succes komende tijd! Bye,bye, tante El.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active