Mijn jaar in de U.S.A

De eerste maand

Hee allemaal,

mijn laatste blog is alweer 2 weken geleden, dus hier is een update van wat er de afgelopen weken is gebeurd:

First of all: Ik heb een rol in de schoolmuscial, Once on this Island. De auditie was op donderdag twee weken geleden. Ik zong Part of your world, van The little mermaid en mijn monoloog was uit Still life. Diezelfde avond hoorde ik dat Alli en ik, een vriendin die ook auditie deed, vrijdag terug moesten komen voor de call backs (tweede ronde). We moesten vrijdag na school verzamelen in de PAC (performing arts center). Het was een groep van ongveer 50-60 mensen. Eerst gingen de meisjes naar het koor lokaal, en kregen we een lied aangeleerd. Het was Forever yours, een lied uit de musical. We leerde een stukje van het lied, en moesten het een uur later voor de hele groep zingen. Na het zingen kregen we een dans aangeleerd. De dans moesten we ook meteen opvoeren. Eerst in grote groepen en daarna in kleinere groepen.Daarna moesten we de dans me de hele groep doen, dus met jongens en meisjes.

's avonds hoorde ik dat ik een rol in de musical had! Ik ben een van de stroytellers. Er zijn 20 storytellers en 10 grotere rollen. Maar niemand heeft echt een hoofdrol. De muscial bestaat vooral uit heel veel liedjes en dansen, en niet zo veel uit acteren.

Diezelfde avond was de eerste homegame (football) van mn Highschool. Ik ging er samen met wat vrienden heen. Eerst gingen we naar iemand huis, om daar om te kleden (de kleuren van mn school zijn groen en goud) en om groene schmink op te doen en goude kettingen en vanalles. Iedereen is echt verkleed in allerlei dingen. Daarna gingen we naar school, naar het Football veld. Helaas hebben de Stangs (mustangs, het symbool voor mijn school) verloren, maar het was toch heel leuk om te zien. Er waren cheerleaders en de supporters hadden allerlei yells, zoals R, R E D, R E D M O N D. En brr it's cold in here, there must be some mustangs in the atmosphere, I said brrr brrr brr, ICE ICE ICE. Het is heel leuk om te zien hoe enthausiast iedereen is! Na de game zij we wat gaan eten ergens (late night snack omg). Het is allemaal zo typisch Amerikaans haha.

Zaterdag heb ik in de ochtend een 5km hardloop gedan, waar je geld kan ophalen. Het was voor Gilda's club, dat is een kanker support groep.Daarna ben ik naar Chism beach geweest met Cami, Hannah en Dorian, de franse exchange student van vrienden van mn gastouders. 's avonds zijn cami en ik naar een vriendin van Cami gegaan, Hannah (andere hannah), bij haar thuis waren nog wat andere vrienden van hun. We zijn samen met hen sushi gaan eten in Ballard. Het was leuk om ook vrienden van Cami's school te ontmoeten.

Zondag avond hadden Cami en ik wat vrienden uitgenodigd om Cami's verjaardag alvast te vieren (ze was woensdag jarig). We hebben een kampvuurtje gemaakt en het was gezellig.

Maandag begon school weer. Na school was de eerste musical repetitie. We hebben de hele musical doorgelezen. Op dinsdag hadden we een Tech day, dat is een dag waarop iedereen, cast en crew, meehelpen met het maken en schilderen van decor en kostuums. Woensdag hadden we een sing thru en donderdag en hebben we 2 dansen geleerd.

Woensdag was Cami's verjaardag. We hebben het niete echt groots gevierd, maar gewoon met wat cadeau's. Ik heb Cami tickets voor The Bleachers concert gegeven, dus daar gaan we samen heen op 9 november!

Zaterdag voelde ik me niet zo goed, dus heb ik niet echt iets gedaan. 's avonds kwam Alli om een film te kijken, en we hebben besloten om samen mee te doen aan de Open Mic. Dat is in the Old Fire House in Redmond. The old fire house is een oud tankstation, wat nu een soort clubhuis is voor Redmond highschool studenten, waar allerlei dingen worden georganiseerd.

De open mic is over een maand, en we gaan samen twee liedjes zingen. Het is wel spannend. maar ik heb er zin in!

Zondag zijn we naar de State fair geweest. De state fair is een soort grote kermis, maar dan met boerderij dieren, en ook attracties en van die schietspellen waar je knuffels kan winnen, en een soort markt en je kan allerlei eten daar kopen. Het is een soort van 'vanalles'. Het was in iedergeval heel leuk. Na de state fair zijn we naar Mount Rainier gegaan. Dat is een hele mooie berg, waar je kan hiken. Ik zal wat foto's van Mt. Rainier toevoegen aan een album.

De rest van de week (het is nu woensdag avond) heb ik elke dag na school musical repetitie gehad.

De muscial repetities is elke dag (maandag tot vrijdag) na school van 2.30 tot 5 of 5.30 uur. Op elke dag behalve dinsdag hebben we of dans of zing of acteers les en op dinsdag hebben we techday.

De musical cast is super leuk! De cast bestaat uit ongeveer 30 mensen, en iedereen is heel aardig en hulpvol. Heel veel mensen vinden mn Nederlandse, of 'Europese" accent leuk of schattig haha.

Ik eindig deze blogpost hier, want ik moet nog History, forensic science en Psychology huiswerk doen en daarna ga ik slapen!

Liefs,

Nina

p.s. Iemand vroeg of ik uit "Dutchland" kom. En of we duits spreken in Dutchland.

p.p.s Ik ben alweer een maand in Amerika. Wat gáát de tijd toch snel, jeetje. Voor je het weet ben ik alweer terug!

p.p.p.s Het is nogsteeds heel erg leuk/gezellig met mn gastgezin

p.p.p.p.s Ik heb het heel erg druk elke dag, met musial en huiswerk en toetsen enzo, dus ik kan bijna nooit skypen :( (ik mis jullie

Frown
)

p.p.p.p.p.s Ik heb mn eerste 'A' voor algebra (wiskunde) al in the pocket.

Reacties

Reacties

Jan van Veen

Wat heb je het ongelofelijk druk daar, en wat pak je veel aan! Ik ben supertrots op hoe je dat allemaal maar doet. Xoxo

Jayjay

Jeetje wat een dingen onderneem je daar! Echt superleuk want het is allemaal zo typisch amerikaans. Ik weet zeker dat je een topper word op de open mic night!!!

Judith

Lieve Mustang, wat ben je druk met
al die leuke dingen. I said brr, brr, Nina is the bomb!

Vera

Keep up the good work nien????, en misschien kom ik wel naar je musical première!

Vera

Die vraagtekens horen eigenlijk een emoticon te zijn, sorry

Frouke

Geweldig dat je ons zo gedetailleerd op de hoogte houdt van al je belevenissen, Nini, ondanks je drukke agenda. Wij genieten hier volop mee! Je leven daar is vol muziek. XX

Carlijn

Ik wou dat ik ook mee kon djensen in de musical terwijl jij de story tellt, oke doen we deoi

Elly Schaart

Woh, Nina wat een ervaringen doe je op! En als je terug bent spreek je hier weer met een amerikaans accent denk ik.
Veel succes komende tijd met het instuderen van de musical!! Liefs elly

Anja van Veen

Wat heb je het leuk in de USA! Je hebt veel vrienden en je doet mee aan een musical, fantastisch! Blijf genieten van de leuke dingen! Hier gaat alles gewoon door. Wij zijn net een week weggeweest met onze camper naar de Eifel in Duitsland. Het weer was prachtig!
Succes met de musical!!!

Frans Awater

Hallo lieve nicht,

Je kan veel en je doet veel. Mooie ervaringen daar, Nina. Geniet ervan. en hoe je het allemaal verwoordt. Je hebt het duidelijk niet van vreemden.Een vraagje: Hoe gaat jouw omgeving eigenlijk om met het wereldnieuws? Bv de oplopende spanningen met IS? Ik zeg niet dat dit moet, maar ik ben gewoon benieuwd of dit de gemiddelde Amerikaan rond Redmond bezig houdt.
In ieder geval lijkt het erop dat je een fijne zorgeloze tijd doormaakt. Met een enkele keer een zaterdag waarop je wat minder fit bent-:)
Je ome Frans.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active