Mijn jaar in de U.S.A

Christmas break

Hee allemaal,

Het is alweer een maand geleden sinds mijn laatste update!

First of all: MERRY CHRISTMAS!

Smile
Mijn kerst hier was super leuk! Het begon met de laatste week van school voor de kerstvakantie. Er was een soort spiritweek, met thema's zoals Mittens Monday, Totally rad socks Tuesday, Wear your pajamas Wednesday, Ugly sweater Thursday en Snow out Friday! Het is echt leuk om te zien dat heel veel mensen zich ook echt aan de thema's houden en dus verkleed naar school komen! Op donderdag was het dus Ugly christmas sweater day. Ik had een paar dagen daar voor samen met Alli en Emma onze eigen lelijke kerst truien gemaakt. Ik had een grote, lelijke, groene trui gekocht en ik heb die versierd met allemaal rode, goude, zilvere en groene strikjes enzo en ik heb er een kerstman op genaaid. Het resultaat was dus: heel erg lelijk! We hadden dus onze lelijke truien aan op donderdag en het was zo leuk om iedereens truien te zien. Donderdag avond gingen Alli en ik naar de Old fire house boardmeeting. Alli en ik zitten allebei in de board, die beslissling maken over open mic's, optredens en andere muziek geralteerde dingen! Het is super leuk om deel te zijn van de board! Naar de boardmeeting moesten we dus ook onze truien aan doen en we hebben eerst kerstkoekjes versierd en gingerbread houses
Smile
Na vrijdag hadden we eindelijk vakantie!! Ik heb de eerste paar dagen leuke dingen gedaan met vrienden. We (mn gastgezin en ik) zijn ook een keer uitgenodigd om bij vrienden te eten die Hannukkah (een Joods feest) vieren. Het was leuk om te zien wat Hanukkah! De dag voor kerst kwamen Cami's opa en oma. Het was leuk om hun te ontmoeten. Ze bleven 4 dagen, dus ook voor kerst. Op kerst ochtend zijn we vroeg opgestaan en toen we beneden kwamen lagen er super veel cadeautjes onder de boom en in de christmas stockings (van die grote sokken die bij de penhaard hangen). We hebben dus eerst 's ochtends de cadeau's geopend. Je begint met het openen van de cadeau's in de stockings. Dat zijn meestal kleine cadeautjes zoals een lippen stift enz. Daarna begonnen we met het openen van de cadeau's onder de boom. Ik heb echt veel cadeau's gekregen van mn gastgezin, echt super lief :) Ik had ook voor hun cadeau's gekocht natuurlijk
Smile
. Daarna gingen we ontbijten en we hebben nog een wandeling gemaakt. Daarna hebben cami en ik geholpen met het eten voorbereiden en 's avonds hadden we dus een groot kerstdiner met vrienden van mn gastgezin en met de opa en oma. Het was super leuk om een echte Amerikaanse kerst meegemaakt te hebben!

De dag na kerst heb ik met Emma geoefend voor de open mic. Ik ga samen met haar optreden bij de Januari open mic! We gaan Falling slowly van de musical Once singen en Doll house van Melanie Martinez!

Gister had ik een sleepover met Alli en Charlotte en vandaag ga ik met Emma naar Into the Woods (film). Woensdag ga ik skieën!!!! Ik heb er heel veel zin in, maar ik ben wel een beetje bang want ik ben heel erg slecht in skieën haha (sommige mensen weten wel hoe slecht ik ben

Wink
) Na het skieën ga ik naar Alli, omdat het Oud en Nieuw avond is dan! We geven een feest bij Alli thuis met wat vrienden.

Dit jaar (2014) is zo snel gegaan!! Ik kan me nog herinneren dat ik aan het begin van dit jaar aan het aftellen was todat ik naar Amerika zou gaan, en dat het nog 200 , 100, 50 , 4 dagen zou duren en nu ben ik hier al weer meer dan 100 dagen!! De tijd gaat echt snel (zeker als je het heel erg naar je zin hebt). Ik weet zeker dat, voordat ik het weet, ik alweer terug ben in Nederland. De tijd gaat zo snel!!

Morgen ga ik met Emma en Alli nog een kerst vieren :) We hadden afgesproken dat we een cadeau voor elkaar zouden kopen, dus dat gaan we morgen aan elkaar geven. En op woensdag ga ik hetzelfde doen, maar dan met Alli en Charlotte!

Aan het einde van Januari heb ik Finals week. Dat is een soort proef werk week aan het einde van een semester. Ik heb gelukkig maar 6 toetsen (omdat ik maar 6 vakken heb). Na de finals week krijg ik drie nieuwe vakken (ik blijf Engels, Geschiedenis en Algebra het hele jaar houden in plaats van maar een halfjaar). Ik krijg waarschijnlijk Drama, Walking en Yoga en de derde moet ik nog beslissen!

Na de finals week hebben we een paar dagen vrij. In die paar dagen ga ik met mn gastgezin naar San Francisco!! We gaan daar een paar leuke dingen doen en we gaan naar Colleges (is het zelfde als Universiteit) kijken voor Cami!

Ik kom waarschijnlijk rond eind Juli terug in Nederland. Ik heb dus nog ongeveer 7 maanden hier!

Oké, ik ga hier nu stoppen, want Emma komt me zo ophalen om naar de film te gaan!

Liefs,

Nina

p.s. Bedankt voor de reacties op mn vorige blog! Ik vind het leuk om al jullie reacties te lezen en nu weet ik dus wie mn blog nog lezen!

p.p.s. Heel erg bedankt voor iedereen in Nederland die me cadeautjes hebben gegeven

Kiss

p.p.p.s. Gelukkig nieuw jaar alvast. Ik weet zeker dat mijn 2015 geweldig gaat worden :) Ik verheug me op het nieuwe jaar!

p.p.p.p.s Ik zal een paar foto's toevoegen op mn bog (in een album) van de afgelopen tijd!

Reacties

Reacties

Krista

Waaauw klinkt echt heel leuk allemaal Nien !
Gelukkig nieuwjaar alvast ! :)

Marlene

Lieve Nina, jouw verhal brengt een stralen in
deze nat-koude december-dag.
Geniet! Omi

Suza

Omg San Francisco lijkt me zo vet

anjavanveen@hotmail.com

Hoi Nina
Wat een mooie verhalen weer! Ze vieren de Kerst toch op een hele andere manier als bij ons. Je hebt het nog steeds heel erg naar je zin, dat is fijn voor je! Hier ligt nu sneeuw en het is koud.
Het vervelende is dat ik eergisteren uitgegleden ben op een ijsplaat en mijn pols brak. Ik zit nu in het gips, bah!
Dat gaat wel 6 weken duren!
Geniet de komende tijd van alle leuke dingen!

Frans Awater

Nina, het is een plezier om te lezen. Fijn dat je zo veel meemaakt. Wat heb je een mazzel met zo'n gastgezin trouwens. Heel bijzonder.
Heb nog een fijne tijd en het eerstvolgende: Happy New Year.

Jan van Veen

Hoe fijn kan een jaar in de VS zijn! Ook in 2015 gaan we je avonturen volgen; ben benieuwd. Happy New Year lieve Nina!

Lineke

Hey nichtje! Mooie verhalen hoor! Heel bijzonder wat je meemaakt en waar je allemaal aan mee doet. Heel stoer! Op naar nog 7 mooie maanden! Liefs Lineke

julia

Nina op de ski's??
klinkt super vet nien, maar mis je wel dus snel weer Skype sessie

Frouke

Heerlijk om te lezen allemaal, Nien! Wow, even een dagje skiën op Oudjaarsdag...geniet ervan! Wij proosten vanavond op jouw nieuwe jaar! XX

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active