Mijn jaar in de U.S.A

NYE en skiën

Hee allemaal

hier even een snelle update:

Gelukkig nieuw jaar!! Ik begon mijn oud/nieuw dag (31 januari) om 6 uur 's ochtends. We gingen skiën, dus moesten we vroeg op. de berg waar we gingen skiën, Stevens pass, is 2 uur hier vandaan. Om 7 uur zaten we in de auto. Het was super mooi weer: het was zonnig en er was geen een wolk, maar het was ongeveer -4 graden Celcius. In de auto konden we de zonsopgang zien en we zagen de bergen in de verte. Het was heel mooi. Toen we na 2 uur rijden er waren, hebben we onze skispullen aangedaan (ik had ski's enz. gehuurd) en we zijn meteen gaan skiën. Ik had verwacht dat ik heel erg slecht zou zijn en dat ik constant zou vallen. Toen ik twee jaar geleden op ski kamp ging met school, was ik de slechtste van 300 leerlingen haha. Dus ik verwachtte dat ik super slecht zou zijn, maar mn gastgezin (ze zijn allemaal super goed in skiën) hebben me goed geholpen en na een uur had ik al meer geleerd dan dat ik in die drie dagen skikamp had geleerd. Het was super leuk om eindelijk een beetje goed te kunnen skiën haha. Na een uur ongeveer besloten we om naar een van de groene pistes te gaan in plaats van een blauwe. Toen we eenmaal op de groene piste waren, zag het er heel steil uit. Ik besloot om het tocht te proberen, aar ik ben intotaal 3 keer gevallen op die berg haha. Mijn gastmoeder en ik gingen daarna weer terug naar de blauwe piste, om wat meer te oefenen, en Ken en Cami gingen naar de zwarte pistes. Het uitzicht vanuit de skilift naar de blauwe piste was super mooi! Mn gastouder zeggen dat het skiseizoen hier ongeveer 3 maanden duurt en dat we zeker nog een aantal keer teru komen! Daar verheug ik me natuurlijk op. Nadat we een aantal uur hadden geskied, gingen we lunchen. Je moet je ski's in zo'n rek zetten en mijn gastmoeder zei dat het handiger was om een van haar ski's bij een van mij ski's te zetten, zodat je twee paar skis's hebt die niet matchen, zodat ze niet gestolen worden (want niemand wilt twee verschillende ski's stelen). Toen we na de lunch onze ski's weer wilde halen, om weer te gaan skieën, was een van mn ski's weg. Iemand had dus een van mijn ski's gestolen, maar had die van Carol laten staan. Toen we mijn andere ski gingen zoeken, zagen we dat Carol's andere ski er wel nog was (dus zij had die van haar allebei nog), maar mijn ene ski was samengezet (en verplaatst) met een andere ski. De andere ski was wel van hetzelfde merk en hetzelfde merk, maar het deel van de ski waar je je schoen/laars in doet, was anders. We hadden nu dus een ski die van mij was, en een ski die niet van mij was, maar wel van hetzelfde merk. De andere ski was nergens te bekennen. We hebben eerst alle ski's gechecked in de rekken waar ze stonden, mar we konden die van mij nergens vinden. Later kwam er iemand naar ons toe, met ongeveer hetzelfde probleem en met het zelfde merk ski's, maar die gene had maar één ski, inplaats van twee ski's. We probeerde of die ene ski die niet van mij was matchte met die van hem, mar dat was niet zo. Iemand had dus een aantal ski's van het zelfde merk gestolen, maar hij/zij stal steeds maar één ski. Dit is zo raar, want je kan niks met maar een ski. We hebben uiteindelijk 3 uur gezocht, security erbij gehaald en gekeken bij gevonden voorwerpen enz. maar we konden mijn ski nergens vinden. We zijn uiteidnelijk naar huis gegaan, omdat we om 4 uur thuis moesten zijn, omdat het New Years Eve was. We hebben dus uiteindelijk niet meer geskied na de lunch. Op de terug weg zijn we bij de winkel gestopt waar ik mijn ski's had gehuurd. Hij zij dat hij mijn ski's opnieuw kon verzetten(omdat een ski dus al goed was, omdat die van mij was, maar de andere ski, die dus niet van mij was, was niet goed ingesteld op mijn schoenmaat). Dit is raar, want bij Stevens pass (de berg waar we hadden geskied) zeiden ze dat dat niet kon, om de schoenmaat te verzetten, omdat het niet een paar van dezelfde ski's was. Gelukkig heb ik nu dus weer ski's die goed zijn voor mij. Al met al was het wel een leuke dag, omdat ik zoveel had geleerd! Toen we thuis waren, gingen we ons allemaal klaarmaken voor new years eve. Ik ging naar Alli's huis, en daar gingen we nye vieren met Alli, Emma en Charlotte. Het was heel erg gezelig. Vandaag heb ik veel huiswerk gedaan, en vrijdag, zaterdag en zondag moet ook veel huiswerk doen en leren voor toetsen. Ik moet 3 essays schrijven, algebra en forensic huiswerk doen, een pre-lab vor forensics en een presentatie van 20 minuten en ik moet een bord spel maken voor psychology. In de week van 19 januari heb ik Semester Finals. Dit is een soort van proefwerkweek. het duurt 3 dagen heb 6 toetsen: Forensic science, Algebra 2, Contemporary world probelms (history), Photography, Psychology en English 10.

Ik hoop dat jullie allemaal een fijne oud en nieuw hebben gehad! Ik hoop snel weer een keer met iedereen te kunnen skypen!

Liefs,

Nina

p.s. Dit is waar ik heb geskied:https://www.google.com/search?q=stevens+pass&espv=2&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ei=BvGlVMHbOIeyogSg9IHYBw&ved=0CAcQ_AUoAg&biw=1366&bih=624

Reacties

Reacties

Jan van Veen

wat fijn dat het goed ging en wat vervelend van die ski's zeg. Happy New Year Nina, hopelijk ga je nog vaak skiën daar. Xxx. En van die Finals verwachten we natuurlijk straight A's ;-)

Wies

Gelukkig nieuwjaar Nien!

tante El.

He lief nichtje, goed om van te horen. Allereerst de beste wensen voor jou en je gastgezin, alhoewel ze mij niet kennen, maar door jouw verhalen ken ik ze al wel een beetje!
Erg leuk om je verhalen te lezen, ik wens je veel sterkte met de proefwerken.
Hier hebben we kerst in Friesland gevierd met Evelien, Rob, Hetty en Kees. Kees heeft het hoofdgerecht verzord, Eef en Rob het nagerecht, dus ik had alleen de aankleding en een voorgerechtje. Relaxt dus!! Oud en Nieuw moest ik werken, wel om 24.00 thuis om naar het vuurwerk te kijken en te proosten met de buren.!
Nina, je ziet dat alles hier weer gewoon doorgaat, ook voor ons vliegt de tijd om!Ik wens je een heel goed 2015, een jaar voor jou om nooit te vergeten, kus Elly

Liesbeth

Hoi Nina,
We wensen je een heel gelukkig nieuwjaar! Ik ben ervan overtuigd dat dat wel lukken zal.
Groetjes van Gé, Sjir, Timo en Liesbeth

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active