Mijn jaar in de U.S.A

San Francisco en Finals

Hee allemaal,

hier weer een update:

Ik heb de afgelopen weken hard voor school gewerkt, omdat de finals week er aan kwam. Ik moest allemaal projecten, essays, extra credit opdrachten en natuurlijk huiswerk inleveren en ik had nog toetsen enz. Deze week, op woensdag zijn de finals begonnen en ik heb er dus al 4 gehad. Ik heb Forensic, photo, algebra en psychology gehad en ik heb morgen engels en history. Daarna ben ik klaar en begint het tweede semester!

Op zaterdag ben ik met mijn gastgezin naar San Francisco gweest. California is twee staten van Washington state vandaan, dus het was maar 2 uur met het vliegtuig. We zijn op zaterdag om 4 uur 's ochtends opgestaan en om ongeveer 9 uur zaten we in de auto, in San Francisco! We zijn niet eerst naar het hotel gereden, maar we zijn eerst door de stad gereden, toen over de beroemde Golden Gate Bridge en daarna zijn we door de bergen (heel mooi uitzicht) naar de Muir Woodsgereden en daarna door naar Point Reyes, waar we naar de vuurtoren zijn gehiked.

hier is de link naar de website voor Point Reyes -http://www.ptreyes.org/?gclid=CjwKEAiA3IKmBRDFx-P_rLyt6QUSJACqiAN88Pv_v6-CsAuzIIZ_HjvmViuV7EuzhF5gso4nEP0gaRoCr8Tw_wcB

Ik zal wat foto's van de trip in een album op mn blog plaatsen!

De tweede dag, op zondag, zijn we eerst naar de universiteit Santa Clara gegaan en hebben we daar een beetje rondgekeken en daarna zijn we naar de universiteit Stanford gegaan. Cami gaat over ander half jaar naar College/Universiteit dus ze is zich nu aan het oriënteren. Nadat we bij de uni's hadden gekeken zijn we terug gegaan naar San Francisco en hebben we fietsen gehuurd. Op zondag is het golden gate park altijd gesloten voor auto's, zodat je op de wegen kunt wandelen en fietsen en skeleren enz. We zijn dus door het golden gate park gefietst en naar het strand! Het was super mooi! Nadat we 5 uur hadden gefiets, zijn we naar Fishermen's Wharf gegaan en hebben we daar gegeten.Fisherman's Wharf is een soort van vissers stadje.

Op maandag hebben we eerst tot 12 uur 's middags geleerd en huiswerk gedaan en daarna zijn we naar de universiteit Santa Cruz gegaan. Het is een hele mooie campus, in het bos, en het kijkt uit op het strand. Op de terug weg hebben we een hele mooie route, langs het strand en door heuvels en weilanden met mooie gele bloemen, genomen. Het heette volgensmij Pacifica.

Dinsdag hadden we een tour bij de universiteit Berkeley. Bij de andere universiteiten hadden we alleen een beetje rondgekeken op de campus, maar hier hadden we dus echt een 3 uur lange, professionele tour. Het was heel erg interessant en de gebouwen en de campus zijn echt super mooi! Na de tour zijn we nog naar een uitkijk punt gegaan, die over heel San Francisco en de zee uitkijkt en daarna zijn we naar het vliegveld gegaan en naar huis gegaan. Het weer in Seattle is een stuk slechter dan in San Francisco. In SF was het ongeveer 19 graden en hier is het 13 ongeveer :(

Woensdag had ik dus mijn eerste twee Finals en vandaag had ik er ook twee. Morgen heb ik mijn laatste twee. Ik heb al twee cijfers terug: een A voor photo (een 10) en een B voor Psychology (een 8)! De andere 4 cijfers komen nog!

Sorry dat ik de laatste tijd weinig tijd heb gehad om te skypen, maar ik was/ben zo druk met school. Na deze week heb ik weer eens tijd en wil ik graag met iedereen weer skypen :) Ik ben benieuwd hoe het met iedereen gaat en wat jullie allemaal meemaken!

Liefs,

Nina

Reacties

Reacties

frouke

zo druk en dan toch nog tijd voor zo'n uitgebreid verslag! Wat hebben jullie leuke dingen ondernomen op die trip! Succes met je laatste twee finals, Nien; we skypen gauw weer XX

Anja van Veen

Hoi Nina
Wat een belevenissen weer! Vliegen is voor jou de gewoonste zaak van de wereld in de USA. Je komt nog eens ergens en je ziet veel.
Het is maar goed dat je al die indrukken op schrijft anders weet je het staks niet meer!
De resultaten op school zijn ook fantastisch, succes met de laatste tentames of toetsen( misschien heet het wel anders bij jou) hier gaat alles goed met uitzondering van een gebroken pols! Ik ben eind dec, uitgegleden op een glad stuk op straat. Ik heb een brace om mijn onderarm. Het si operatief aan elkaar gezet! Het is vooral lastiig omdat je heel veel dingen niet zelf kan. Frans zorgt nu overal voor en dat gaat prima!
Verder is Krijn naar de kleuterschool gegaan. Hij moest wel wennen maar nu gaat het goed. guusje wordt volgende maand ookalweer 1 jaar.
Lev en Tije gaan ook goed en groeien snel.
Lieve grdoetjesen we zien je binnenkort op Skype!

Judith

Hé Nien, volgens mij heb jij ook wel zin om in California te studeren! Het klinkt allemaal super wat je meemaakt, en je werkt keihard, knap hoor. Ik heb ook eens een fiets gehuurd in San Francisco en ben bijna vanuit Lombardstreet de zee in gesjeesd. Hier is het eindelijk koud. Toch een warme groet van Judith

Jan van Veen

WOW! (En dan bedoel ik ook de goede cijfers :-) xxx

Opa

Hallo Nien,
Klinkt echt super! We missen je!!
Kussen van Opa en de Timpen

Je jayjay

Ik mis jou Nientje maar wat leuk om al je vrolijke verhalen te horen!

Liesbeth

Hoi Nina,
Leuk te lezen over San Francisco en Californië. Ja, Berkeley heeft een mooie universiteit!
Gefeliciteerd met je prachtige punten en succes met de rest.
Tot de volgende keer maar weer!

Elly

Hallo lieve Nina, wat een mooie verhalen schreef je weer in je blog en wat een fantastische activiteiten onderneem je en niet te vergeten; wat een mooie resultaten behaal je zeg!!!
Hier zitten we nog in kwakkelend winterweer, niet veel aan, maar het voorjaar zit er al weer aan te komen.
De eerste twee weken van maart zoeken we het mooie weer maar op in Zuid-Afrika, niet verkeerd!
Op FB staat nog een filmpje van twee leuke nederlandse jongens die een clip gemaakt hebben met Kyra en Evelien,
kunnen je amerikaanse vrienden een beetje nederlands leren (ha,ha). Nina nog veel plezier en succes komende tijd, groet tante El.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active