Mijn jaar in de U.S.A

Hike en Track and Field

Hee allemaal,

het is alweer een tijdje geleden sinds mn laatste blog!

Drie weken geleden, op zondag, besloot ik om samen met Cami en Diana te gaan hiken. We zijn met zn drieen naar Denny creek falls gereden, ongeveer een uur hier vandaan. We hebben de auto ergens geparkeerd en zijn omhoog gelopen, naar de waterval. Het wandel pad stopte daar, maar wij zijn nog verder omhoog geklommen, naar de top van de waterval. Het was super mooi! We hadden alle drie onze camera's meegenomen (ik had een camera van school uitgecheckt). Ik zal wat foto's van de hike toevoegen aan een album op mn blog!

De rest van die week was normaal: school, afspreken met vrienden, huiswerk, enz.

Deze week, op maandag had ik mijn eerste Track and Field (atletiek) training. Track en Field is een sport die op school wordt aangeboden. Het is een naschoolse activiteit en iedereen die wilt kan er aan meedoen. Er hebben zich zo ongeveer 150 mensen voor ingeschreven. Op maandag we dus de eerste training. De training begon om 2.45 na school en we moesten in de Gym verzamelen. Er zijn verschillende "events" waar je aan mee kunt doen. Er is: Sprints, relay, hurdles en distance (dat zijn de track events) en ver-springen, longjumps, triple jump, en kogelstoten enz. (field events). Ik heb me ingeschreven voor Sprints en hurldes, dus dat is waar ik dit seizoen voor ga trainen. Er zijn ongeveer 10 coaches, elk voor een ander "event". Nadat we informatie hadden gekregen in de Gym, zijn we naar het Track veld gegaan buiten. (het is heel mooi). We zijn in groepen opgesplitst. Er waren drie groepen: sprinters/hurdle/relay, distance, field event. Ik zat in de eerste groep. We hebben warmups gedaan en daarna zijn we een eind gaan joggen, naar een heuvel. We moesten 8x de heuvel op sprinten. Daarna zijn we weer terug gejogd en hebben we nog wat andere oefeningen gedaan. Om 4.45 zijn we weer terug gegaan naar de gym, waar alle drie de groepen dus weer bij elkaar komen, om met zn allen te stretchen!

De training is dus van 2.45 tot 5 en ik heb elke dan, van maandag tot vrijdag, training en soms is er op zaterdag ook training.

Op dinsdag was dus de tweede training. We hebben weer de warm ups gedaan (sprinten,stretchen, squads, etc.) en daarna kwam er een speciale coach, om strengthening training met ons te doen. hij vertelde ons dat hij twee keer per week met ons zal werken. Ze doen dit, omdat ze ons niet alleen willen trainen als renners, maar als athleten. Ze willen dus dat ons hele lijf in top vorm is! De kracht training duurde ongeveer een uur en daarna hebben we nog weer wat sprints gedaan. Aan het einde zijn we weer naar de gym gegaan en hebben we 10 minuten yoga gedaan (om te stretchen/ cool down).

Woensdag hadden we een workout waarbij we trappen op moesten rennen (en weer naar beneden natuurlijk) en we moesten trappen op springen enz. Daarna hebben we nog een uur gesprint en weer yoga gehad.

Op donderdag hadden we onze warm up workout, die we elke dag hebben en daarna mocht je kiezen of je hurdles, pole gooien of hoog springen wilde doen. Ik heb gekozen voor hurdles (horde lopen). We hebben wat oefeningen gedaan daarvoor en we hebben aan onze techniek gewerkt. Donderdag avond had ik weer een board meeting bij de old fire house!

Gisteren (vrijdag) hadden we eerst onze warm up workout en daarna hadden we weer een uur krachttraining. De kracht training bestond uit 4 verschillende squads, 3 verschillende lunges, 2 verschillende push ups, 3 been spier oefeningen, 3 buikspier oefeningen, planking en nog wat andere oefeningen. Daarna gingen we naar onze field events, die van mij is dus Hurdles, en daar hebben we nog oefeningen voor gedaan. Daarna hadden we weer yoga en toen was de eerste week van trak en field alweer over!

De warmup workout bestaat uit: een rondje joggen, 30 meter spingen (eerst op een voet, daarna twee, daarna afwisselend), knie heffen (eerst rechter knie, linker knie en daarna allebei), hakken/billen (links, rechts, afwisselend), daarna toe touch (dit is om te stretchen. Je moet hierbij lopen en telkens je been uitstrekken en je tenen aanraken. eerst rechts dan links) nog wat andere stretch oefeningen terwijl je loopt. Daarna moeten we nog 4 keer sprinten. Hierna begint dus onze echte workout!

Ik kende van te voren maar 3 mensen in het hele track en field team, maar iedereen is gelukkig super aardig en ik heb al vrienden gemaakt. Na de training op vrijdag (gister) zijn we met wat vrienden ergens wat gaan drinken. Ik ben daarna snel naar huis gegaan om te douchen en om me om te kleden, en daarna ben ik weer naar school gegaan om Twelfth Night te zien. Het is een toneelstuk van Shakespeare, maar ze hadden er een rock and roll twist aan gegeven. Een aantal van mijn "dramavrienden" hadden een rol in het toneelstuk, dus het was leuk om dat te zien! Na de show zijn we nog uit eten geweest met wat vrienden.

Dit weekend ga ik denk ik vooral slapen en gewoon huiswerk doen, want ik ben super moe! Ik heb ook spierpijn, van de kracht training van gisteren haha. Ik heb vanaf nu tot het einde van het schooljaar elke dag 2 en een half uur training! Mijn eerste "meet" (wedstrijd) is op donderdag 19 maart. Ik heb dus ook vanaf 19 maart tot het einde van het jaar elke week een wedstrijd op donderdag!

Liefs,

Nina

Reacties

Reacties

julia

Nina 2 en een half uur per dag is ZO ZIEK VEEL. respect voor jou jongedame. snel Skype date afspreken want long time no talk en dat vind ik stom
voor de rest klinkt het allemaal zoo super gaaf en vet!

Jan van Veen

ik word al moe als ik het lees! Geweldig allemaal :-)

frouke

Wat zul je een topconditie hebben als je weer thuis bent, Nina. En prachtige foto's van de hike! XX

Anna

Lekker bezig nientje!! Atletiek best sport ever !!!

Jetje

Jezus christus, wat krijgen we nou? Jij bent van plan om een boby-buildster te worden als je terugkomt!!! Kudos voor jou Nina. Stuur zo nu en dan wat leuke foto's van je spierballen, zodat ik het proces kan volgen. Ik mis jou, Nientje.

Jetje

En trouwens dikke artsy-fartsy hipster foto's van die hike, i like.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active