Mijn jaar in de U.S.A

Typisch Amerikaans

Hee allemaal,

Ik dacht dat het wel een keer leuk was om een blog te schrijven over typish Amerikaans dingen!

1) Yoga pants + shirt + bodywarmer + sandalen met (witte) sokken. Deze look vind ik persoonlijk verschrikkelijk, maar Amerikanen vinden het blijkbaar goed eruit zien.. De mode hier is anders. Je ziet bijvoorbeeld soms mensen in hun pyjama broek en een trui rondloopen op school. Natuurijk zijn er ook mensen met leuke kleren haha

2) Amerikanen zijn super aardig! Ik heb nog nooit meegemaakt dat ik ergens was of dat ik aan iemand iets vroeg en dat die gene onaardig was. Ze zijn altijd bereid om te helpen en ze zijn geïntresseerd als ik ze vertel dat ik een exchange student ben!

3) ORANJE KAAS. Oranje kaas is typisch Amerikaans. Het ziet er vies uit, als plastic. Ze vinden het hier heel normaal dat de kaas oranje is en ze vinden het zelfs lekker, de oranje kaas... Ik snap nog steeds niet waarom ze het lekker vinden, want het smaakt nergens naar en het voelt alsof je plastic eet

4) Al het brood hier bevat suiker. Serieus al het brood. Ik vroeg aan iemand waarom er zoveel suiker in hun brood zat, maar ze hadden geen idee waar ik het over had. Ze vinden het hier normaal dat het brood bijna als cake smaakt.

5) Dit is iets wat typisch is voor Woodinville, de stad waar ik nu woon. Als ik naar school ga in Redmond, (10 minuten hier vandaan) dan kom ik ten eerste langs een super mooi bos en overal langs de weg (en in alle andere delen van Woodinville, Redmond en Seattle) zijn hoge, super groene bomen en in de verte kan ik bergen zien, met besneeuwde toppen, onderweg naar school. De bergen zijn hier zo'n anderhalf uur vandaan, maar ik kan ze altijd in de verte zien. Als ik naar Seattle ga (een halfuur hier vandaan) kom ik langs een super mooi meer, zie ik de bergen in de verte en overal zijn hoge, groene bomen. Het is hier zo mooi, en ze vinden het hier dus ook heel normaal dat je door zulke mooie landschappen rijdt, onderweg naar school of naar de supermarkt.

6) De porties hier zijn altijd zo groot. Altijd als ik ergens uiteten ga, krijg ik een portie die genoeg is voor 2 en soms zelfs 3 personen. En als je dan eten over hebt, kan je dat in een box doen, en kan je het mee naar huis nemen voor later. Dit is zo typisch Amerikaans.

7) Dit is eigenlijk anti-typisch haha: op mijn school zijn er bijna geen kinderen die heel erg dik zijn. De stereotype is dat er altijd heel veel obese kinderen zijn op Amerikaanse scholen, maar op mijn school, met 2000 leerlingen, hebben er denk ik maar 8 overgewicht.

8) Ze zijn hier heel erg gericht op school spirit. Ze hebben hier bijvoorbeeld een student store, waar je kleren, dekens, pyjama broeken en keycords in de school kleuren kunt kopen (donkergroen en goud). Ook zijn op sommige plekken in de school mustangs (school mascotte) op de muren geschilderd en er is een "Humans of RHS" facebook page en een "hair of RHS' en een officiële RHS fb page. (RHS betekent Redmond High School).

9) 16 jarigen die hun eigen auto hebben. Het is zo raar dat iedereen die 16 is heeft een (eigen) auto. Wij Nederlanders gaan overal heen op de fiets, maar hier gaan ze dus overal heen met hun auto.

10) Ze zijn hier (op mijn school iniedergeval) heel erg gericht op de "ontwikkeling van het individueel". Ze geven je de kans om je talenten te ontdekken en te ontwikkelen en om deze talenten aan anderen te laten zien. Zo zijn er bijvoorbeeld 2 musicals, 3 koor optredens, verschillende wedstrijden vann bijvoorbeeld football en basketball en nog veel meer, voor allerlei soorten talenten, waar je kunt laten zien wat je kunt. Ze werken hier dan ook echt heell erg hard voor de dinen die ze willen en waar ze goed in zijn. Ik merkte dat heel erg tijdens dat ik in de musical was. In 2 en een halve maand hebben we een hele musical in elkaar gezet, met zang, dans, toneel, decor, makeup en kostuums. We hebben er heel erg hard voor gewerkt. We hadden elke dag 3 uur repetitie en soms zelfs langer, voor 2 en een halve maand. Het reslutaat was dan ook super goed! Dat vind ik dus echt iets goeds aan het Amerikaanse High school system; de toewijding aan dingen.

Ik ga hier nu stoppen met de lijst, maar er komt nog wel een keer een toevoeging aan deze lijst, later dit jaar!

hier nog even een update over hoe het met me gaat:

Het nieuwe semester is begonnen en ik heb een nieuw rooster. Mijn rooster is:

-Choir

-Algebra 2

-Contemporary World Problems

-Photography 2

-Drama 1

-Sophomore English

Het is een super leuk rooster! Ik ben vooral enthausiast over Choir, Photo 2 en Drama 1 !!

Op zondag was de super bowl : de Seahawks (seatlle's team) tegen de Patriots (new England's team). De Seahawks hebben helaas verloren.

Voroge week vrijdag eb ik opgetreden bij de open mic bij The Old Fire House, samen met Emma.

Gisteren hadden we een event bij The Old Fire House, voor de Fashion club op mij school. Ik ben lide van die club.

Cami was net in mn kamer en ze zegt " Hallo, voor al je Nederlandse vrienden"

Over een uur ga ik naar de Fire House, voor een Board meeting!

Liefs,

Nina.

Reacties

Reacties

Jan van Veen

Wat een superleuke blogpost Nina! xxx

frouke

Heel herkenbaar en erg leuk om te lezen, Nina. Mooi vakkenpakket heb je tot aan de zomer en daar komt Track & Field dan nog bij ;-) Met de individuele ontwikkeling en de teamspirit zit het zo te zien helemaal goed. Knuffel, ook voor je Amerikaanse gezin! XX

Anja

Wat een enthousiast verhaal! Je maakt veel mee en dal lijkt me geweldig. Wij maken ook wel leuke dingen mee. Wij zijn van de week samen bij de installatie van je moeder geweest als stadsdichter. Super trots op haar!
De dag er na ben ik bij de musical "The Sound of Music" geweest in de schouwburg en gisteravond ben ik met een vriendin naar Wijchen geweest naar de musical "Over de muur". Dat was een amateur gezelschap waar de zoon van mijn vriendin een grote rol in had!
Het was een drukke maar leuke week voor mij!
Nina succes met je nieuwe vakken en tot horens!

marlene

Het is je gelukt die twee vakken te ruilen. Geweldig!
Wat handig dat je direct met je pyama plus trui naar
school kan! Maar ik hoop je vergeet in dit opzicht niet
je Nederlandse opvoeding.
Veel liefs, Nini-Pien van Omi.
Hallo Nina, ik vindt je algebra 10 natuurlijk geweldig! En ik ben benieuwd wat je over de Americaanse manier wiskunde te leren kan vertellen als je terug bent. Liefs, Dieter.

Jetje

En jij gaat nooit in pyjama naar school?
Ik zou het wel weten, gewoon 5 minuten van te voren
uit bed stappen en lkkr in je pyjamabroek shinen op school (net als de derde dag op pinkpop dat jij gewoon je pyjamabroekje aanhield)

Liesbeth

Wat leuk om over de typisch Amerikaanse gebruiken die jij meemaakt te lezen.
En een prachtig vakkenpakket!
Geniet lekker verder daar.

opa

Ik geniet van je verhalen, Dikke knuffel,

lol

bedankt voor de tips.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active